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Fabian Casula




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OFFICIAL RESULT CHALLENGE ZANDVOORT 2014 

OFFICIAL RESULT CHALLENGE ZANDVOORT 2014

Sunday, March 30 2014

RACE RESULTS (after 45 laps)

Pos Driver ____________ Team ___ Nat __ Race Time ____ Difference

_1 Harald Podzielny ____ Brabham__ GER __ 63m43.009s
_2 Kelvin Mace ________ Eagle ___ USA __ 63m46.218s ______ 3.209s
_3 Christof Gietzelt ____ Lotus ____ GER __ --m--.---s _____ 52.999s
_4 Carsi Grelck ________ BRM ____ GER___ --m--.---s _____ 55.999s
_5 David Breedveld ____ Eagle ____ HOL __ 64m46.047s _ 1m03.038s
_6 Walter Zweiffel _____ Brabham _ GER __ --m--.---s _____ -1 lap
_7 Fabian Casula ______ Cooper __ SUI __ --m--.---s _____ -1 lap
_8 Ronald van Huystee _ Brabham _ HOL __ --m--.---s ____ -2 laps
_9 Rainer Alpen _______ BRM _____ GER __ --m--.---s ____ -3 laps
10 Gabor Olah ________ Lotus ____ BRA __ --m--.---s ___ -10 laps




Startcrash zone:

>>>> cleared [IMG]https://storage.driveonweb.de/dowdoc/54fcf442bc5f1d36c306024847572dda.gif[/IMG]


Protests:
1871 __ automatic _____ 1:13 Walter Zweiffel / Fabian Casula
1872 __ automatic _____ 8:41 Fabian Casula / Ronald van Huystee



Assessments / Einschätzungen:

1871 __ automatic _____ 1:13 Walter Zweiffel / Fabian Casula

Lap 1: Casula is entering Hugenholtzbocht on an outer line. Zweiffel intends to secure the inner line and sprints to the inside. His Brabham slides on and into Casula's flank as the front tyres slightly lock under braking.
Walter looses some time while Casula is able to continue almost without further problems (however he suffers medium suspension damage).

Runde 1: Casula fährt die Hugenholtzbocht auf einer äusseren Linie an. Zweiffel will sich die Innenseite sichern und sticht rein. Beim Abbremsen beginnen aber die Vorderräder zu schieben; der Wagen rutscht geradeaus und seitlich in Fabians Cooper.
Walter verliert einiges an Zeit, während Casula fast ungehindert weiterfahren kann (allerdings mit mittlerem Aufhängungsschaden).

>>>> Because this is an incident within the startcrash zone with a divebombish touch I feel obliged to put a reminder for elevated caution.

>>>> Da es sich um einen Unfall mit einem Touch von Divebomb in der Startcrash-Zone handelt, muss ich hier leider ein Mahnmal zur erhöhter Vorsicht setzen.

>>>> yellow Zweiffel / Gelb Zweiffel [img]https://storage.driveonweb.de/dowdoc/54fcf442bc5f1d36a9f8af80267821e6.jpg[/img]




1872 __ automatic _____ 8:41 Fabian Casula / Ronald van Huystee

The rear wheel of Van Huystee's car touches the grass exiting T3 and the Brabham spins. He hastely re-joins the race but is too hard on the throttle. The tyres spin and the Brabham is turned again, blocking the track.
Casula approaches the scene and manages to slow his Cooper down to <60km/h and so the collision results only in some time lost.

Van Huystee kommt Ausgangs T3 mit dem Hinterrad aufs Gras und dreht sich. Er will möglichst wenig Zeit verlieren und gibt sofort wieder kräftig Stoff. Dabei drehen die Räder durch und er gelangt wiederum quer zur Fahrbahn.
Dem heraneilenden Casula gelingt es noch, seinen Cooper auf <60km/h herunterzubremsen, so dass es nach dem Zusammenstoss bloss bei leichtem Zeitverlust bleibt.

>>>> In this case I cling to the marginal consequences and dub it a case of "shit happens"; could happen to anyone once in a while.

>>>> Ich orientiere mich in diesem Fall an den leichten Auswirkungen und tue es deshalb als "dumm gelaufen" ab; kann jedem mal passieren.

>>>> race incident / Rennunfall [img]https://storage.driveonweb.de/dowdoc/54fcf442bc5f1d36f00777f6243d2e04.gif[/img]



Remarks / Bemerkungen:

There was a number of bad connectivity and the black flag has been given to a number of drivers as a consequence and drivers have been disqualified, respectively. The scoring has been corrected accordingly.

For you information:
There is always the option to go to the pits, do the penalty stop and file a protest after the race.
This option makes sense, if you're having a big gap to your opponents and/or driving on a huge track.
It would help a great deal if trailing drivers simply did the penalty stop.



Es gab ein paar grössere Hänger in der Internetverbindung, wodurch einigen Fahrern die Schwarze Flagge gezeigt wurde, respektive diese disqualifiziert wurden. Die Wertung wurde dementsprechend nachgebessert.

Ãœbrigens:
Denkt daran, dass durchaus auch die Möglichkeit besteht, einen Strafstopp zu absolvieren und nach dem Rennen einen Protest einzulegen.
Dies bietet sich vor allem an, wenn man auf grossen Strecken fährt und/oder wenn man weit vor/hinter jemandem liegt.
Sollte jemand "hoffnungslos" abgeschlagen sein, dann wäre ich froh, wenn man den Strafstopp abhalten würde.


Congratulations, podium!

08.04.2014, 21:28  
Harald_Podzielny




Dabei seit: Januar 2006
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1400 Beiträge
   

Danke Fabi

Gruß
Harry

09.04.2014, 18:40  
David Breedveld




Dabei seit: Januar 2010
Herkunft: Holland
325 Beiträge
   

Thanks Fabian

It must have been a lot of work to sort this out.

09.04.2014, 19:56  
Walter Zweiffel




Dabei seit: Februar 2005
Herkunft: Euskirchen
955 Beiträge
   

Danke Fabian

Grüße

15.04.2014, 01:31  
   
   

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