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Fabian Casula




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808 Beiträge
OFFICIAL RESULT CHALLENGE MEXICO 2014 

OFFICIAL RESULT CHALLENGE MEXICO 2014

Sun Feb 02 2014

RACE RESULTS (after 33 laps)

Pos Driver ____________ Team ___ Nat __ Race Time ____ Difference

_1 Christof Gietzelt ____ Lotus ___ GER __ 58m47.500s
_2 Harald Podzielny ____ Brabham_ GER __ 58m48.755s ___ 01.255s
_3 Mario Wilhelm ______ Brabham_ GER __ 59m24.439s ___ 36.939s
_4 Kelvin Mace _______ Eagle ___ USA __ 59m25.897s ___ 38.397s
_5 Rainer Alpen _______ Brabham_ GER __ 59m40.362s ___ 52.862s
_6 David Breedveld ____ Eagle ___ HOL __ 60m20.085s _ 1m32.585s
_7 Walter Zweiffel _____ Lotus __ GER __ 60m22.918s _ 1m35.418s
_8 Claudio Callipo _____ Brabham_ ITA __ 60m26.340s _ 1m38.840s
_9 Carsi Grelck _______ BRM ____ GER __ 60m26.800s _ 1m39.300s
10 Col Bentley ________ Cooper _ GBR __ 60m29.289s _ 1m41.789s
11 Fabian Casula ______ Cooper _ SUI __ 59m29.618s ____ -1 lap
12 Adnan Dizdarevic ____ Lotus __ USA __ 59m38.398s ___ -1 lap
13 Bastian Grupp ______ Honda __ GER __ 58m55.527s ___ -3 laps
14 Gabor Olah _________ Lotus __ BRA __ 12m37.250s __ -26 laps




Prologue / Prolog:

It appears that either there was some issue with the connectivity or GPL's collision detection was simply poor.
Please send me a message if an incident has been omitted here.
Incidently Walter Zweiffel has dropped out of the ranking due to huge lag. He is reinstated as 7th.

Scheint so als hätten wir an diesem Tag entweder Verbindungsprobleme gehabt oder die Kollisionsabfrage von GPL war einfach schwach.
Sendet mir eine PN, falls ein wichtiges Ereignis entgangen sein sollte.
Walter Zweiffel, den GPL wegen eines riesigen Lags aus der Wertung gekippt hat, wird als 7. gewertet.



Startcrash zone:

A lot of patience and discipline. Bravo! / Sehr diszipliniert und geduldig. Bravo!

>>>> cleared [IMG]https://dl.dropbox.com/u/39546889/smileys/green_dot.gif[/IMG]



Protests:
1849 __ automatic _____ 1:51 Fabian Casula / Col Bentley
1850 __ automatic _____ 1:52 Fabian Casula / Carsi Grelck
1851 __ automatic _____ 1:53 Walter Zweiffel / Carsi Grelck
1852 __ automatic _____ 1:53 Col Bentley / Carsi Grelck
1853 __ automatic _____ 1:54 Adnan Dizdarevic / Walter Zweiffel
1854 __ automatic _____ 2:42 David Breedveld / Rainer Alpen
1855 __ automatic _____ 3:43 Fabian Casula / Bastian Grupp
1856 __ automatic _____ 3:45 Carsi Grelck / Bastian Grupp
1857 __ automatic _____ 7:44 Col Bentley / Bastian Grupp
1858 __ automatic _____ 7:46 Adnan Dizdarevic / Col Bentley
1859 __ automatic ____ 58:11 Walter Zweiffel / Bastian Grupp
1860 __ automatic ____ 58:14 Claudio Callipo / Bastian Grupp
1861 __ automatic ____ 58:34 Mario Wilhelm / Kelvin Mace
1862 __ automatic __ 1:01:51 Claudio Callipo / Walter Zweiffel



Assessments / Einschätzungen:

1849 __ automatic _____ 1:51 Fabian Casula / Col Bentley
1850 __ automatic _____ 1:52 Fabian Casula / Carsi Grelck
1851 __ automatic _____ 1:53 Walter Zweiffel / Carsi Grelck
1852 __ automatic _____ 1:53 Col Bentley / Carsi Grelck
1853 __ automatic _____ 1:54 Adnan Dizdarevic / Walter Zweiffel


Utter rubbish by GPL which did not record the real incident: Bastian Grupp bumping into Carsi Grelck.
Although it was damaging Grelck's race, I see this as a classical jam in Mexico's hairpin in lap 1.
Bastian has enough experience to maybe (should?) had seen the jam comming, however it appears to be an honest mistake.

Ziemlichen Schrott den GPL da produziert. Der wahre Unfall wird nämlich nicht angezeigt: Bastian Grupp dreht Carsi Grelck rum.
Auch wenn die Situation nicht sehr förderlich für Grelcks Rennen war, so tue ich die Situation als klassischen R1-Unfall in dieser Haarnadel ab.
Bastian ist zwar auch schon so erfahren, dass er einen Stau hätte erwarten können (/sollen/müssen?), aber es scheint mir hier um einen unschuldigen Fehler zu handeln.

>>>> reprimand Grupp / Verwarnung Grupp [IMG]https://dl.dropbox.com/u/39546889/smileys/referee-blowing-whistle.gif[/IMG]



1854 __ automatic _____ 2:42 David Breedveld / Rainer Alpen

GPL registers a contact -> nothing happened

GPL registriert eine Berührung -> nichts passiert

>>>> cancelled / annulliert [IMG]https://dl.dropbox.com/u/39546889/smileys/green_dot.gif[/IMG]



1855 __ automatic _____ 3:43 Fabian Casula / Bastian Grupp
1856 __ automatic _____ 3:45 Carsi Grelck / Bastian Grupp


Casula's Cooper exits T4 a bit better than Grupp's Honda and so he's *testing* if he can engineer a pass before the hairpin.
He's realizing that a safe pass *prior* to the hairpin is uncertain and so he intends to relocate behind Grupp such as to signal "Don't worry, I'm not trying to pass. Just drive the hairpin swift and sound."
However, in the meantime Grelck has catched up and so Casula prefers to stay put in order to prevent an accordiom effect but also to signal "Nope, there is *no* gap for a crazy passing maneuvre, please."
And so he's braking for the turn but surprisingly (20km/h lower top speed than usual plus conservative approach in general) the car does not decelerate sufficiently. He clashes into Grupp and Grelck runs into the two. Casula feels sorry..!

Casula kommt mit dem Cooper etwas besser aus T4 raus als Grupp im Honda und setzt *probeweise* zu einem Überholmanöver an.
Während des Prozesses sieht er aber, dass ein sicheres überholen noch *vor* der Haarnadel nicht gewährleistet ist und will sich hinter Grupp einfädeln um zu signalisieren: "Keine Angst, ich überhole nicht. Fahre bitte ganz normal und zügig durch die Haarnadel."
Zwischenzeitlich hat aber Grelck aufgeschlossen, so dass Casula lieber versetzt bleibt, um einerseits einen Akkordeoneffekt zu verhindern und um andererseits zu signalisieren: "Nein, hier innen ist *keine* Lücke für ein verrücktes Überholmanöver, ja?"
Er bremst die Haarnadel an, aber es gelingt ihm überraschenderweise nicht (20 km/h Spitzengeschwindigkeit langsamer als normal plus überhaupt konservative Herangehensweise), seinen Wagen stark genug zu entschleunigen. Er kollidiert mit Grupp und Grelck läuft auf. Casula tut das ganze Leid..!

>>>> reprimand Casula / Verwarnung Casula [IMG]https://dl.dropbox.com/u/39546889/smileys/referee-blowing-whistle.gif[/IMG] *)



1857 __ automatic _____ 7:44 Col Bentley / Bastian Grupp
1858 __ automatic _____ 7:46 Adnan Dizdarevic / Col Bentley


A classical post-hairpin incident in Mexico.
There are several pros and cons for either driver. At any rate both put effort in respecting the opponent's space, hence:
(Adnan unfortunately in the wrong place at the wrong time)

Klassischer Unfall nach der Haarnadel in Mexico.
Es spricht einiges für und wider bei beiden Fahrern. Auf jeden Fall geben sich beide Mühe, dem Gegner genügend Raum zu lassen. Daher:
(Adnan leider am falschen Ort zur falschen Zeit)

>>>> race incident / Rennunfall [IMG]https://dl.dropbox.com/u/39546889/smileys/crash2.gif[/IMG]



1859 __ automatic _____ 58:11 Walter Zweiffel / Bastian Grupp
1860 __ automatic _____ 58:14 Claudio Callipo / Bastian Grupp


Grupp spins his Honda in T4 and then facing opposite driving direction but recovers in an "altruistic" fashion. Well done.
GPL registers contacts -> nothing happened

Grupp dreht sich in T4 und steht dann in entgegengesetzter Fahrtrichtung. Er löst das Problem aber auf "altruistische" Art und Weise. Gut gemacht.
GPL registriert Berührungen -> nichts passiert

>>>> cancelled / annulliert [IMG]https://dl.dropbox.com/u/39546889/smileys/green_dot.gif[/IMG]



1861 __ automatic _____ 58:34 Mario Wilhelm / Kelvin Mace

Final lap. Wilhelm is being passed by Mace on the outside short of T1. Within the turn Wilhelm is spotting a gap on the inside and attempts a counter attack.
In the process he slides into the flank of Mace.

Letzte Runde. Kurz vor T1 zieht Mace aussen an Wilhelm vorbei. Innerhalb der Kurve macht Wilhelm innen eine Lücke für einen Gegenangriff aus.
Dabei rutscht er in die Seite von Mace.

>>>> yellow Wilhelm / Gelb Wilhelm [img]https://dl.dropboxusercontent.com/u/39546889/smileys/yellow_card.jpg[/img]



1862 __ automatic _____ 1:01:51 Claudio Callipo / Walter Zweiffel

Funny. Both have already reached the checkered flag. Since in lap 12 GPL has stopped counting the race of Walter, this post-race-incident is somehow being recorded.

Lustig. Beide haben die Zielflagge bereits erreicht. Da GPL ab Runde 12 aber Walter aus der Wertung gekippt hat, wird diese Post-Race-Kollision aus irgendeinem Grund aufgezeichnet.

>>>> cancelled / annulliert [IMG]https://dl.dropbox.com/u/39546889/smileys/green_dot.gif[/IMG]



Samples of methodical short-cutting / Stichproben zu systematischem Abkürzen:

>>>> cleared [IMG]https://dl.dropbox.com/u/39546889/smileys/green_dot.gif[/IMG]


Summary / Zusammenfassung:
>>>> Zweiffel reinstated as 7th / Zweiffel als 7. gewertet [IMG]https://dl.dropboxusercontent.com/u/39546889/smileys/smiley_emoticons_up.gif[/img]
>>>> reprimand Grupp / Verwarnung Grupp [IMG]https://dl.dropbox.com/u/39546889/smileys/referee-blowing-whistle.gif[/IMG]
>>>> reprimand Casula / Verwarnung Casula [IMG]https://dl.dropbox.com/u/39546889/smileys/referee-blowing-whistle.gif[/IMG] *)

>>>> yellow Wilhelm / Gelb Wilhelm [img]https://dl.dropboxusercontent.com/u/39546889/smileys/yellow_card.jpg[/img]


Remark / Bemerkung:

*) Incidents involving me can always be asked to be reviewed by an EOLC-admin. Please just ask. No problem. / Vorfälle, in denen ich verwickelt gewesen bin, können auf Anfrage gerne von einem EOLC-Admin untersucht werden. Kein Problem.



Congratulations, podium!

08.02.2014, 13:54  
Claudio Callipo




Dabei seit: Oktober 2006
Herkunft: Germany/Saarbrücken
658 Beiträge
   

Tolle und Aufwändige Arbeit!

Danke Fabian.

08.02.2014, 14:58  
Harald_Podzielny




Dabei seit: Januar 2006
Herkunft: Essen/NRW
1400 Beiträge
   

Danke,klasse Arbeit Fabi

Gruß
Harry

btw. Wird die Datenbank noch gefüttert?Fehlt einiges.Hall of Fame,Chassispunkte,Challengerangliste und im Steckbrief(nicht nur bei mir) von Urbanya und Mexiko.

...bin ja schon

Gruß
Harry

08.02.2014, 18:43  
Bastian Grupp




Dabei seit: November 2010
Herkunft:
450 Beiträge
   

Vielen Dank "!

08.02.2014, 19:57  
David Breedveld




Dabei seit: Januar 2010
Herkunft: Holland
325 Beiträge
   

Thank you for the fast and elaborated analyses, Fabian

Zitat:
Original von Harald_Podzielny
Wird die Datenbank noch gefüttert?Fehlt einiges.Hall of Fame,Chassispunkte,Challengerangliste und im Steckbrief(nicht nur bei mir) von Urbanya und Mexiko.


I've just updated them.

Thanks, Harry

Regards,
David

09.02.2014, 09:59  
Fabian Casula




Dabei seit: Oktober 2008
Herkunft: Switzerland
808 Beiträge
   

Muchas gracias, David. [IMG]https://dl.dropboxusercontent.com/u/39546889/smileys/mexican.jpg[/IMG]

[URL=http://youtu.be/uv-gT9lNa1g]Y perdón otra vez, Bastian y Carsi...[/URL]

10.02.2014, 22:56  
Kelvin Mace




Dabei seit: Juli 2007
Herkunft: Bayern
825 Beiträge
   

Vielen Dank für die Analyse Fabian

11.02.2014, 19:12  
Carsten Grelck




Dabei seit: November 2006
Herkunft: Schleswig Holstein
192 Beiträge
   

Thanks Fabian.

I just realized that my crash with Bastian was not tracked by the tool in Hairpin.

15.02.2014, 21:22  
Bastian Grupp




Dabei seit: November 2010
Herkunft:
450 Beiträge
   

I turned around someone in Lap 1. I guess it is the accident at 3:45 ? Sorry !

I didnt watch the replay yet....

16.02.2014, 00:47  
Carsten Grelck




Dabei seit: November 2006
Herkunft: Schleswig Holstein
192 Beiträge
   

Well Bastian,

You had two accidents in the Hairpin, the one in L1 was not recognized by system.

16.02.2014, 21:48  
Bastian Grupp




Dabei seit: November 2010
Herkunft:
450 Beiträge
   

Edit: but Fabian looked at it i guess:

Ziemlichen Schrott den GPL da produziert. Der wahre Unfall wird nämlich nicht angezeigt: Bastian Grupp dreht Carsi Grelck rum.

16.02.2014, 21:57  
Colin Bentley



Dabei seit: Februar 2013
Herkunft:
21 Beiträge
   

Thanks for Reko Fab , very fast too ;-).

The race was very interesting from my seat , I lifted in T1 from the start when a car was on the wall infront , someone came through fast on my inside and we touched , quite scary .... the next 3 laps I pretty much stopped in the hairpin to avoid the jams , then I was behind Bastian trying to fight the Honda speed with the Cooper handling ... eventually after a small collision I made it through .... too late to challenge Carsi although I nearly caught the tail of 3 cars on the last laps ...... .bad result, good fun

Regards Col

18.02.2014, 16:45  
   
   

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