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Kelvin Mace




Dabei seit: Juli 2007
Herkunft: Bayern
825 Beiträge
OFFICIAL RESULT OVAL-CUP MILWAUKEE 

Track: Milwkee Sun May 05 2013

RACE RESULTS (After 125 laps)

Pos No Driver Team Nat Laps Race Time Diff
1 11 Kelvin Mace Brabham USA 125 61m30.321s
2 17 Col Bentley Ferrari GBR 125 61m39.873s 09.552s
3 16 David Breedveld Lotus HOL 125 61m47.657s 17.336s
4 12 Harald Podzielny Brabham GER 125 61m48.098s 17.777s
5 20 Fabian Casula Cooper SUI 122 61m51.648s 3 lap(s)
6 13 Rainer Alpen BRM GER 119 61m46.702s 6 lap(s)
7 8 Carsten Theile Brabham GER 31 15m29.823s 94 lap(s)



Qualy:
Alles Sauber!
Besonderheiten:
- Auf grund technischer Schwierigkeiten darf Casula nach Absprache mit dem Grid-Admin als Letzter in die Qualifikation.

All clear! Good job!
Notes:
- Due to some technical issues, Casula was allowed to run his qualy attempt last in line.




Startcrashzone:
Alles Sauber!

All clear! Well done guys



Protests:

1803 A Automatik 20:21 Kelvin Mace/Fabian Casula

Bei der Überrundung in T1 kommt es zwischen Mace (innen) und Casula (Außenbahn) zu einem leichten Kontakt.
In der Runde zuvor wechselte die Führung von Bentley auf Mace. Es hat den Anschein, dass Mace bei der nun anstehenden Überrundung, sowenig Zeit wie möglich verlieren will. Beim Überqueren von Start/Ziel beträgt sein Rückstand auf Casula etwa drei Wagenlängen. Eingangs Kurve 1 geht Mace viel Risiko, bremst spät und taucht tief neben Casulas Cooper, der jedoch zeitgleich wie Mace einlenkt und Richtung Scheitelpunkt driftet. Obwohl Mace die innere Linie halten kann kommt es zu einer leichten Berührung, Mace erleidet einen üblen Quersteher; beide Fahrzeuge überstehen die Kollision ohne Schaden und können ihr Rennen fortsetzen.
Maces überraschender Überrundungsversuch kam für Casula recht unerwartet. Andererseit, sprechen die EOLC Reglen eine recht deutliche Sprache, wie man sich als Überrundeter zu verhalten hat.
5.10 …. Fahrer, die überrundet werden oder umständehalber deutlich langsamer sind, weil sie z.B. einen technischen Defekt haben, müssen schnelleren Wagen die Vorfahrt lassen….

Verwarnung Casula


Setting of drama: turn 1 - Mace (inside) tries to put Casula (outside) one lap down, both cars made a slight contact.
Prior to this Mace took the lead from Bentley. Now it seems that Mace wants to loose a minimum on time the upcoming lapping. At the start/finish-line he’s about three car lengths behind Casula. As he (Mace) enters turn 1 he dives deep down aside Casula’s Cooper, who had committed to turn in at about the same time as Mace had and heads towards the apex on his part. Even though Mace is able to stay down the inside some minor contact occurs and Mace suffers a very nasty slide; both cars withstand the collision without any damage and can continue.
Casula is going one lap down and EOLC rules clearly indicate how to behave, when getting lapped:
5.10 ... if a much faster driver approaches you should let him pass, e.g. when you are lapped or when you are slower because of a technical problem. Intentional or repeated offences will lead at least to a disqualification...
But on the contrary, Mace was some car lengths behind and caught Casula by surprise.

Warning Casula




Pit Stops:

Alles perfekt!


Just perfect!





At the end of the day:

A clean race with no yellows at all.


Verwarnung / Warnings
Fabian Casula

28.05.2013, 20:34  
Colin Bentley



Dabei seit: Februar 2013
Herkunft:
21 Beiträge
   

Thanks for the Report Kelvin

Totally agree with the reading of your incident with Fab.

Myself, I had a great race going and maybe could of made a 1 stop work, my main problem was you guys choosing not to stop . The other problem was tooooo much fuel, after pitting I came out into a fierce battle with David and Harry .... great fun. In the end I needed another 50 laps to maybe catch you , Congrats Kelvin on a deserved win. Commiserations to Carsten, but, he seemed happy to get back out into the garden in the sunshine . Thanks to everyone else for a great racing experience.

Regards Col

29.05.2013, 05:21  
David Breedveld




Dabei seit: Januar 2010
Herkunft: Holland
325 Beiträge
   

Thanks for the analysis, Kelvin
It was a great race for me, following Col and Harry and competing for the podium.

02.06.2013, 09:03  
Rainer Alpen




Dabei seit: Mai 2007
Herkunft: Schleswig-Holstein
147 Beiträge
   

Danke für die Auswertung!

Rainer

02.06.2013, 15:57  
Harald_Podzielny




Dabei seit: Januar 2006
Herkunft: Essen/NRW
1400 Beiträge
   

Danke für die Reko,Kelvin

Gruß
Harry

02.06.2013, 18:19  
   
   

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