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Carsten Theile




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OFFICIAL RESULT CHALLENGE CUP KYALAMI GRID A 2012 

Analysis by Carsi and me



Track: Kyalami Sun Jan 22 21:25:48 2012

RACE RESULTS (After 40 laps)

Pos No Driver Team Nat Laps Race Time Diff Problem
1 19 Jens Kraft Ferrari GER 40 52m50.206s Unknown
2 8 Mario Wilhelm Lotus GER 40 52m55.131s 04.925s
3 10 Carsten Theile Brabham GER 40 53m04.155s 13.949s Unknown
4 17 Harald Podzielny Ferrari GER 40 53m13.486s 23.280s
5 16 Christian Hatzenbichle Eagle AUT 40 53m30.890s 40.684s
6 20 Marcus Wiersig Eagle GER 40 53m44.019s 53.813s Unknown
7 14 Wolfgang Buthe67 Lotus GER 40 54m09.358s 1m19.152s
8 13 Claudio Callipo Ferrari GER 39 52m59.635s 1 lap(s) Unknown
9 11 Ronald v. Huystee Eagle HOL 39 53m37.844s 1 lap(s) Unknown
10 15 Rainer Alpen Lotus GER 39 53m57.344s 1 lap(s) Unknown
11 7 Carsi Grelck Ferrari GER 38 53m54.474s 2 lap(s) Unknown
12 12 Walter Zweiffel Lotus GER 22 30m21.098s 18 lap(s) Unknown
13 4 EOLC1 Brabham GER 0 DidNotStart 40 lap(s) Unknown



Startcrash Zone:
clear.


Other protests:

1484 A Automatik 1:38 Wolfgang Buthe67/Marcus Wiersig

Ronald, Rainer und Marcus bekämpfen sich gegenseitig. Der dahinterliegende Wolfgang ist 2 Wagenlängen hinter Marcus. Die Drei bremsen T4 an und fahren etwas zu schnell in die Kurve hinein, was sie nach außen treibt in der Kurve. Marcus orientiert sich wieder nach innen, um Rainer nicht zu treffen (dieser wiederum muss auf Ronald aufpassen). Wolfgang fährt T4 sauber von außen an, trifft den Scheitelpunkt der Kurve und macht viel Boden auf Macrus gut, der aber die Tür zumachen muss (wegen des Ausweichens).Wolfgang antizipiert etwas zu spät, was vor ihm passieren könnte und hat nun 2 Optionen: Versuchen so weit wie möglich Innen bleiben oder hart bremsen und die Lenkung zu öffnen. Wolfgang entscheidet sich dazu innen in der Kurve zu bleiben, kann aber die Kollosion nicht mehr vermeiden.

Ronald, Rainer and Marcus are racing each other, with Wolfgang being more than 2 car lengths behind Marcus. The trio slows itself up as it enters T4 a little too fast from a tight entry line on cold tyres. Marcus naturally tries to negotiate back to the inside of the turn in order to avoid Rainer (who will lift slightly to make sure he does not run into Ronald, so Marcus' decision is right) and to possibly get a run on him. Wolfgang, on the other hand, entered the turn from the very outside track border, hit the apex and made up ground on Marcus who shuts the door on him. From this position, there is not much Wolfgang can do: Either try to stay as close as possible to the inside (slight deacelleration could help front end grip) or straighten the wheels up and brake hard. Wolfgang attempts the former, yet they collide.

--> Racing Incident



1485 A Automatik 1:41 Claudio Callipo/Wolfgang Buthe67

Claudio antizipiert, dass Wolfgang wieder beschleunigt nach der Kollosion. Es kommt lediglich zu einem leichten Kontakt.

Claudio anticipates Wolfgang's picking up of speed after the collision. Only very slight contact between Wolfgangs right rear and Claudios left front is made.

--> no further action




1486 A Automatik 3:01 Claudio Callipo/Walter Zweiffel

In T4 versucht Walter Claudio zu überholen. Walter bremst später als sein Kontrahent, seine Vorderreifen blockieren und er kann somit nicht mehr normal in die Kurve einfahren. Claudio bremst und fährt gut in die Kurve rein, was den Spielraum für Walter auf ein nötiges Minimum reduziert. Da Walter innen seine Linie nicht halten kann, aufgrund des zu hohen Speeds am Kurveneingang, kommt es zur Kollision.
Ein ähnlicher Vorfall folgt in Protest 1488.

Into T4, Walter tries to pass Claudio. He brakes later than his opponent, locks up his front tyres and thus cannot quite make the car turn in. Claudio's car is loose under braking und turns in overly nicely, however, which keeps the space that Walter can work with at a minimum. They make contact at the track's centreline.
Speeds of Walter's car at the end of the white dashed line prior to the corner: 131kph on the lap in question, 123kph and 120kph on the laps afterwards (no impeding traffic ahead). It is safe to conclude that 131kph was too fast for that line.
Also consider reading the comments corresponding to protest number 1488.

--> yellow card Walter Zweiffel



1487 A Automatik 9:14 Christian Hatzenbichle/Wolfgang Buthe67

Ein ähnlicher Vorfall wie Protest 1484 zwischen Marcus und Wolfgang.
Ronald und Wolfgang fahren auf T1 zu. Ronald ist vorne und verteidigt seine Position und Linie. Wolfgang bremst sein Auto in der Kurve nochmals stark ab. Dadurch schließt Christian stark auf, der beim Anbremsen noch ca. 3 WAgenlängen zurück war. Christian ist innen und der vor ihm fahrende Markus zieht leicht zum Kurveninneren und es kommt zu Kollosion.

Kind of similar to the incident between Marcus and Wolfgang earlier.
Ronald covers the inside line of T1 to fend of Wolfgang who is close behind on the outside. As they turn in, Wolfgang merges in behind Ronald. Then, Wolfgang slows down massively (from 125kph to 105kph). I guess he was afraid of running into the car behind which he was trying to merge in. Christian who was 3 car lengths behind him before the braking zone and has closed up down to one car length slows down by the same amount, but with the certain lag one would expect. Furthermore, he is set to gain up on Wolfgang for he is on the tighter line. Like Marcus before, Wolfgang turns back to the apex, sealing the deal.

--> Racing Incident



1488 A Automatik 14:44 Claudio Callipo/Rainer Alpen

Rainer und Claudio fahren nebeneinander auf T1 zu. Der innenfahrende Rainer kann seine Linie nicht halten und fährt auf die Linie von Claudio (Fahrfehler; Verstoß gegen §5.10). Claudio lenkt ein und es kommt zum Kollision.

Rainer runs side by side with Claudio down to T1. Braking later on the inside, he cannot hold his line. Maybe he could have held his line had he not locked up the fronts and invested the grip in cornering instead. It is a driver error, of course, but that mistake does not matter if one's car is well ahead of the other driver on the outside. (Compare Ronald's similarly untidy pass on Rainer at 1:35.) So, one could get away with that one mistake alone. Rainer keeps slowing down, though, which leaves Claudio with a car obstructing his way in a part of a corner where a car in front is expected to be going into coasting rather than braking hard.
Letting off the brakes and running a bit wide would still have consituted an infringement of §5.10, but most likely there would have been no collision. Running wide and then colliding (with the other driver having little to do with the outcome) is worth a penalty, however.

--> yellow card Rainer Alpen



1489 A Automatik 15:19 Christian Hatzenbichle/Ronald v. Huystee

Hatzi kommt besser aus Clubhouse Bend raus und schert vor den Essens aus dem Windschatten von Ronald aus. Beim Bremspunkt befindet sich Hatzi zwar im "toten Winkel" von Ronald, jedoch ist Hatzi nicht auf gleicher Höhe beim Anbremsen, sondern knapp eine Wagenlänge zurück. Ronald fährt/ lenkt die Kurve normal an. Hatzi, der nicht in der Position ist zu überholen, setzt zu diesem an, bremst spät und es kommt zum Unfall am Kurveneingang.

Hatzi has a higher speed out of Clubhouse Bend and goes out of the slipstream to the inside. At the breaking point Hatzi is in the blind spot of Ronald, but is still ~ one car length behind. Ronald turnes in the corner as usual. However Hatzi tries to overtake Ronald at the inside, brakes late and they collide.

--> yellow card Christian Hatzenbichler


1490 A Automatik 15:55 Rainer Alpen/Ronald v. Huystee

Rainer beschleunigt wesentlich schneller als Ronald aus der letzten Kurve und setzt sich vor "The Kink" neben seinen Kontrahenten. Nach dem Ausscheren ist Rainer im toten Winkel. Ronald lenkt jedoch normal in "The Kink" ein und es kommt zum Unfall mit Rainer.

Rainer hits the exit of the last corner much better than Ronald, goes of the slipstream before "The Kink". The faster driver Rainer is in the blind spot of Ronald. Ronald turns into the corner ==> Crash.

--> yellow card Ronald v. Huystee


Zusammenfassung / Summary
Walter Zweiffel: Gelbe Karte / Yellow Card
Rainer Alpen: Gelbe Karte / Yellow Card
Christian Hatzenbichler: Gelbe Karte / Yellow Card
Ronald v. Huystee: Gelbe Karte / Yellow Card

18.12.2012, 19:23  
Ronald van Huystee




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Thx for the analysis, Carsten.

19.12.2012, 11:27  
Kelvin Mace




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Herkunft: Bayern
825 Beiträge
   

Vielen Dank für die Analyse Carsi & Carsten

19.12.2012, 15:14  
   
   

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