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Carsten Theile




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OFFICIAL RESULT PROCUP KYALAMI GRID A 2012 

analysis by David and me


Track: Kyalami Thu Jan 19 21:32:35 2012

RACE RESULTS (After 40 laps)

Pos No Driver Team Nat Laps Race Time Diff Problem
1 19 Jens Kraft Ferrari GER 40 53m07.792s
2 12 Harald Podzielny Ferrari GER 40 53m17.733s 09.941s
3 8 Marcus Wiersig Eagle GER 40 53m33.821s 26.029s
4 13 Rainer Alpen Lotus GER 40 53m37.443s 29.651s
5 18 Carsten Theile BRM GER 40 54m23.986s 1m16.194s
6 11 Kelvin Mace Cooper USA 39 53m14.171s 1 lap(s)
7 10 Hans Marfan Ferrari GER 39 53m22.998s 1 lap(s)
8 14 Fabian Casula Honda SUI 38 53m16.950s 2 lap(s)
9 20 Konni Koch Brabham AUT 27 47m21.234s 13 lap(s)
10 7 Jens-Rainer Gudat Brabham GER 17 24m50.216s 23 lap(s)
11 2 Steffen Kriesch Cooper GER 14 19m52.313s 26 lap(s)
12 3 Walter Zweiffel Lotus GER 13 17m37.389s 27 lap(s)
13 15 Thomas Becker Cooper GER 10 14m07.714s 30 lap(s)
14 16 Bastian Grupp Ferrari GER 10 14m41.649s 30 lap(s)
15 17 Uli Hofmann 1967 Lotus GER 8 10m59.786s 32 lap(s)


Protests:

Nr Grid Author Text
1479 A Automatik 2:29 Konni Koch/Thomas Becker
1480 A Automatik 2:30 Konni Koch/Steffen Kriesch
1481 A Automatik 2:30 Thomas Becker/Steffen Kriesch
1482 A Automatik 12:02 Carsten Theile/Uli Hofmann 1967
1483 A Automatik 22:39 Rainer Alpen/Jens-Rainer Gudat

Startcrash-Zone:

clear



other protests:

1479 A Automatik 2:29 Konni Koch/Thomas Becker
1480 A Automatik 2:30 Konni Koch/Steffen Kriesch
1481 A Automatik 2:30 Thomas Becker/Steffen Kriesch


Ein typischer Unfall, wie er immer wieder vorkommt. Fahrer A und B bremsen Seite an Seite. Der dahinterliegende Fahrer C bremst zu spät und hat nicht genug Raum, um einen Unfall zu vermeiden. Fahrer C ist in diesem Fall Konni, der diesen Unfall in T1 verursacht.

A type of accident that happens again and again. Drivers A and B brake side by side, driver C following brakes later than them and cannot find a path to avoid them both. The only choice is who to crash into. In this case, Driver C is Konni, the place is the first corner.

--> Yellow Card Konni Koch

Finding a way past another car that brakes earlier than expected is difficult enough (see replay scene of protest 1483 for reference), as changing lanes under braking usually restraints braking capabilities. It is worth noting, however, that it does not have to be unexpected for the cars to slow down earlier and more:
Cars that battle for position are normally slower, because the ideal racing line has to be traded and shared among them. The amount of loss depends on the type of turn. Additionally, drivers do not always exploit the available grip to the full extent - errors are crucially to be avoided after all when there are more cars around.

Before reaching the braking zone:
1) know your escape route (the free space where no other cars are nor are going to be there at the same time as you);
2) if there's no escape route, drive accordingly, i.e. brake earlier (but not as hard as usual to minimise time loss and to prevent being rear-ended yourself). This basically is what some drivers did at the start of the Daytona Ironman race.


1482 A Automatik 12:02 Carsten Theile/Uli Hofmann 1967

Hofmann überholt Theile auf der Start-Ziel-Geraden. In Kurve 1 ist Hofmann auf der Innenbahn. Theile ist auf der linken Seite der Strecke auf der Außenbahn. Nach dem Kurvenausgang befindet sich Theile immer noch im toten Winkel Hofmanns. Sie fahren auf eine Rechtskurve zu. Theile ist auf der Ideallinie, immer noch auf der linken Seite. Hofmann steuert nach links zur Ideallinie hin und bremst gleichzeitig, was ein Fehler ist. Theile reagiert mittels Bremsen sehr schnell (siehe in der TV2-Ansicht die eintauchenden Wagennasen), als Hofmann ihm in den Weg kommt, hat aber keine Chance, den Unfall zu verhindern. Hofmann wird getroffen und überschägt sich. Da Hofmann ihm sehr spät in den Weg kam, hatte Theile keine Gelegenheit, seinen Bremspunkt dem Auto vor ihm anzupassen.

Hofmann overtakes Theile on the front straight. In turn 1 Hofmann is on the inside. Theile is on the outside at the left side of the track. After the exit Theile is still in the blind spot of Hofmann. They approach a righthander. Theile is on the groove, still on the left side. Hofmann steers to the left to the groove and brakes at the same time, which is a mistake. Theile reacts very fast by braking (see TV2 view for the diving car noses) when Hofmann gets in his way, but has no chance to prevent the crash. Hofmann is hit by Theile and rolls over. Because Hofmann got in his way very late, Theile had no opportunity to adjust his braking point to the car in front.

-> Yellow for Hofmann


1483 A Automatik 22:39 Rainer Alpen/Jens-Rainer Gudat

Rainer holt auf der Start/Ziel-Grade sehr stark auf Jens-Rainer auf und setzt sich neben ihn. Jens-Rainer, der wahrscheinlich mit der F10 Perspektive fährt, lenkt in die Kurve ein. Rainer kann seine Linie auf der Innnenseite jedoch nicht ganz halten und treibt leicht nach außen. Jens-Rainer bemerkt dies und lässt seinenm Kontrahenten genug Platz, um das Aus für beide zu vermeiden. Es kommt noch zu einer leichten Berührung, aber ohne Schäden.

Rainer is still a long way behind Jens-Rainer. Nonetheless, he closes that gap as he reaches T1 and aims for the inside. Jens-Rainer, who drives using the F10 perspective, I guess, turns into the corner. Rainer cannot quite stick to the inside, but Jens-Rainer eventually sees that someone is coming and provides the space that Rainer needs. (Good reaction time by Jens-Rainer there.) Slight contact is made, but no harm done.

--> Racing Incident

Zusammenfassung / Summary
Konni Koch: Gelbe Karte / Yellow Card
Uli Hofmann: Gelbe Karte / Yellow Card

25.12.2012, 22:05  
Kelvin Mace




Dabei seit: Juli 2007
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825 Beiträge
   

Vielen Dank für die Analyse Carsten & David.

Grüsse, Kelvin

26.12.2012, 11:29  
Konni Koch




Dabei seit: April 2009
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82 Beiträge
   

Thx Carsten & David for analysis!

26.12.2012, 19:52  
   
   

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