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Autor
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Carsten Theile




Dabei seit: Februar 2006
Herkunft: Dresden
3884 Beiträge
  Official Result: Adelaide Ironman - Grid B 

Track: Adelaide Sun Mar 18 22:06:06 2007

RACE RESULTS (After 82 laps)
[CODE]Pos No Driver Team Nat Laps Race Time Diff
1 12 Johnny Ackerman Eagle USA 82 127m02.334s
2 11 mark edelmann Lotus GER 82 127m12.396s 10.062s
3 16 Stefan Pfeifer Ferrari GER 81 127m26.177s 1 lap
4 7 Frank Peters Cooper GER 81 127m32.196s 1 lap
5 14 Florian Mengedoht Ferrari GER 81 128m16.038s 1 lap
6 15 Dino J. Uhde Lotus ITA 80 128m03.064s 2 laps[/CODE]
ohne Punkte / no points
[CODE]7 2 Rico Klein Ferrari GER 76 120m29.907s 6 laps
8 19 Mick Chapman Ferrari IRE 76 121m09.484s 6 laps
9 9 Hans-Peter Ehrhardt Honda GER 76 121m32.813s 6 laps
10 17 danilo silvani Ferrari ITA 75 119m18.190s 7 laps
11 6 Michael Erhart Eagle GER 50 80m31.007s 32 laps
12 8 Phil Hagenbauer Ferrari GER 25 39m29.348s 57 laps
13 3 Harald Podzielny Lotus GER 22 34m53.891s 60 laps
14 10 Thomas Becker Cooper GER 14 23m17.149s 68 laps
15 18 Reinhard Kastenberger Eagle AUT 10 16m15.484s 72 laps[/CODE]
Anmerkungen zur ersten Rennrunde / Remarks first lap:

keine / none


Proteste / protests:

Protest von Danilo Silvani / protest by Danilo Silvani:
"M.Edelmann VS D.Silvani lap 76 time 2.01:10"

2:01:10 Mark Edelmann vs Danilo Silvani
Mark, the leading driver (under pressure by Johnny Ackerman), is about to lap Danilo, but there is still quite a large gap between them. Braking for the hairpin Mark closes that gap as Danilo moves from the left side of the road to the right (probably due to balance problems). Mark, who had set his braking point too late for such a situation -he was about 5 kilometres per hour quicker than usual-, can't avoid him. Both drivers seemed to underestimate the speed difference between eachother. Danilo's mistake was that he unexpectedly changed his line in the braking zone. Mark's mistake was that he tried to use the first opportunity to lap Danilo.
This means that both drivers have made their contribution to the incident.
--> race accident
Mark, der führende Fahrer (unter Druck von Johnny Ackerman), ist kurz davor, Danilo zu überrunden, aber es ist noch ein ziemlich großer Abstand zwischen ihnen. Beim Anbremsen der Haarnadel schließt Mark die Lücke, während sich Danilo von der linken Seite der Straße zu rechten bewegt (wahrscheinlich wegen Balanceprobleme). Mark, der seinen Bremspunkt für eine solche Situation zu spät gesetzt hatte -er war ungefähr 5 Kilometer pro Stunde schneller als gewöhnlich-, kann ihm nicht ausweichen. Beide Fahrer scheinten den Geschwindigkeitsunterschied untereinander zu unterschätzen. Danilos Fehler war es, in der Bremszone unerwartet die Linie zu wechseln. Marks Fehler war es, dass er versuchte, die erste Gelegenheit zu nutzen, um Danilo zu überrunden.
Das bedeutet, dass beide Fahrer ihren Beitrag zum Vorfall geleistet haben.
--> Rennunfall


Zusammenfassung der Strafen / summary of penalties
no penalties / keine Strafen


- alle Zeitangaben beziehen sich auf das Serverreplay / time code of server replay is used

Anregungen, Fragen etc. bitte hier posten / feel free to post your remarks and questions here


Gruß
Carsten

09.04.2007, 18:28  
silvani danilo




Dabei seit: November 2006
Herkunft: Milano , Italia
252 Beiträge
   

thx Carsten

But , i think , the straight is better for lap...



Danilo

09.04.2007, 18:49  
Carsten Theile




Dabei seit: Februar 2006
Herkunft: Dresden
3884 Beiträge
   

Hi Danilo,

I agree with you there. The straights are the best place for lapping.
But I also think that the hairpin is suitable for such a manoeuvre, too. The track is very wide there, providing lots of space for the drivers. In my opinion lapping there is safer than in the turns after the hairpin. After the hairpin there are only very short (and narrow) straights, which would make lapping more difficult than in the hairpin.

Regards,
Carsten

09.04.2007, 23:49  
   
   

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