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Carsten Theile




Dabei seit: Februar 2006
Herkunft: Dresden
3884 Beiträge
  offizielles Ergebnis / official result Mosport 2007 Grid D 

Track: Mosport Sun Feb 04 21:45:52 2007

RACE RESULTS (After 45 laps)
[CODE]Pos No Driver Team Nat Laps Race Time Diff
1 19 Klaus Nowotny Cooper AUT 45 63m49.045s
2 3 C Wittwer BRM GER 45 63m52.411s 03.366s
3 13 Arno Stelter BRM GER 45 63m54.605s 05.560s
4 6 Uli Hofmann BRM GER 45 63m55.970s 06.925s
5 9 Saki Gretsistas Ferrari BRA 45 64m14.855s 25.810s
6 8 K.-J. Hilger Honda GER 45 64m58.908s 1m09.863s
7 10 Christof Gietzelt Honda GER 44 63m49.213s 1 lap
8 14 Olaf Lehmann Brabham GER 44 65m09.621s 1 lap
9 16 danilo silvani Ferrari ITA 43 63m51.335s 2 laps
10 15 Karl-Heinz Wurmstein Brabham GER 43 64m58.161s 2 laps
11 17 Sadik Dobra Lotus CAN 42 64m39.332s 3 laps
12 12 Michael Knauff Honda GER 41 64m31.552s 4 laps
[/CODE]
ohne Punkte / no points
[CODE]13 11 Dirk Zeuch Lotus GER 30 49m49.299s 15 laps
14 18 Manfred Leitner Eagle AUT 23 33m44.317s 22 laps
15 2 Gerhard Groll Eagle GER 13 20m22.219s 32 laps
16 7 Amit Leon67 Lotus BEL 5 8m11.151s 40 laps
17 20 Alon Day BRM GBR 4 6m26.241s 41 laps[/CODE]
Anmerkungen zur ersten Rennrunde / Remarks first lap:

0:51 Amit Leon vs Gerd Groll vs Michael Knauff
Coming out of the final turn, Amit steers his Lotus to the left, where Gerd already is. They collide. Michael, who tries to avoid the trouble by driving over the grass, is hit by the spinning Gerd.
Aus der letzten Kurve herausbeschleunigend steuert Amit seinen Lotus nach links, wo Gerd schon ist. Sie kollidieren. Michael, welcher die Probleme umgehen will, indem er über's Gras fährt, wird vom sich drehenden Gerd getroffen.
--> yellow card + startcrash Amit Leon (omit qualification for the next Challenge race, start from back of the grid)

The following incidents which ocurred when Amit and Gerd had to reset are seen as race accidents.
Die folgenden Zwischenfälle, welche auftraten, als Amit und Gerd resetten mussten, werden als Rennunfälle angesehen.


Proteste / protests

protest by Silvani Danilo: ''incident at 4 lap with Leitner, I have lost 4 positions and damaged my Ferrari''
Protest von Silvani Danilo (sinngemäße Übersetzung): ''Zwischenfall in Runde 4 mit Leitner, ich habe 4 Positionen verloren und beschädigte meinen Ferrari.''

5:53 Manfred Leitner vs Danilo Silvani
Manfred spins in the uphill righthander (T5). This is quite common at the beginning of longer races at Mosport, because there usually is a lack of ground clearance when all the fuel is still in the fuel tank. It was probably the same cause in this case.
Danilo doesn't manage to find a way around the obstacle and hits Manfred.
Manfred dreht sich in der Bergauf-Rechts (Kurve 5). Dies kommt am Anfang längerer Rennen in Mosport ziemlich häufig vor, weil es normalerweise einen Mangel an Bodenfreiheit gibt, wenn der ganze Sprit noch im Tank ist. Es war in diesem Fall wahrscheinlich die selbe Ursache.
Danilo gelingt es nicht, einen Weg um das Hindernis herum zu finden und trifft Manfred.
--> race accident / Rennunfall



protest by Olaf Lehmann (rough translation): ''Lap 7 11:06 Danilo Silvani hits me while he drives across the track, although there would have been enough space (on the grass) to turn the car around.''
Protest von Olaf Lehmann: ''Rd.7 11:06 Danilo Silvani trifft mich beim quer über die Strecke fahren, obwohl an der Stelle nun wirklich genug Platz wäre zu rangieren.''

11:06 Danilo Silvani vs Olaf Lehmann
Danilo tries to rejoin traffic in an unreasonable and dangerous manner. He can see the other drivers coming, but he doesn't wait. He begins to drive across the track and is hit by Olaf.
Danilo versucht, sich auf unvernünftige und gefährliche Art und Weise wieder in den Verkehr einzuordnen. Er kann die anderen Fahrer kommen sehen, aber er wartet nicht. Er beginnt, quer über die Strecke zu fahren und wird von Olaf getroffen.
--> 1 yellow card / 1 gelbe Karte Danilo Silvani

May I suggest an alternative way to rejoin traffic? It's as fast as your way, but it's much safer.

This small guide can be of interest for everyone / Dieser kleine Ratgeber könnte für jeden von Interesse sein:

When the car has stopped on the grass, do the following:
1. shift to neutral
2. rev up, steer towards the direction you need (left or right)
3. shift to 1st gear
4. step on the brakes after you've done 90 degrees of the 180 degree spin
5. To accelerate on the grass, you have to avoid wheelspin. This means: Be gentle with the throttle and shift up to a higher gear.
6. When you finally reenter the track, try to stay close to the edge of the track. The most important thing is to be as far away from the racing line as possible.
7. As soon you are sure that there's no other driver alongside your car, you can use the racing line again.

To see it in pictures, you can watch a replay I've made: [URL=http://www.eolc.de/upload_area/538/how%20to%20reenter%20the%20track.rpy]How to reenter the track[/URL]

Please try this method and practise how to turn your car around (offline, of course ). Practise it on the grass and practise it on asphalt.

Happy spinning, have a nice race in Snetterton


Zusammenfassung der Strafen / summary of penalties
Amit Leon............. 1 yellow card + startcrash (omit qualification for the next Challenge race, start from back of the grid)
Danilo Silvani......... 1 yellow card


- alle Zeitangaben beziehen sich auf das Serverreplay / time code of server replay is used

Anregungen, Fragen etc. bitte hier posten / feel free to post your remarks and questions here




The comments which were made in the forums by Christof Gietzelt, who complained about Danilo Silvani's behaviour in Kyalami and Mosport, are discussed by mail. Both Christof and Danilo received e-mails about this topic. Please confirm that you received the mail.
Die Beschwerden über Danilo Silvanis Verhalten, die in den Foren von Christof Gietzelt deutlich wurden, werden per E-Mail diskutiert. Christof und Danilo erhielten über dieses Thema eine Mail. Bitte bestätigen, dass die Mail angekommen ist.

Gruß
Carsten

16.02.2007, 13:18  
Karl-Jürgen Hilger




Dabei seit: Juli 2006
Herkunft: Hamburg
1835 Beiträge
   

Vielen Dank, auch für Deine über die Analyse hinausgehende Mühe, Carsten!

And Danilo, please... just a bit less of necessitation and heavy blocking, which I´ve seen right up to this very point!
As I´m very likely to find myself in your vicinity tomorrow, I've got not enough T-Shirts to deal with the sweat that may take!
Luck and success for you, Danilo!

Gruss
KJ

17.02.2007, 20:39  
Chris Gietzelt



Dabei seit: Dezember 2006
Herkunft:
266 Beiträge
 

bisher nix angekommen

17.02.2007, 21:15  
silvani danilo




Dabei seit: November 2006
Herkunft: Milano , Italia
252 Beiträge
   

thx for the report Carstein

Maybe i was a bit nervous after my crash at fourth lap...

Be patience Karl ...

I've a BMW in real life , but dont touch my FERRARI in race !!



17.02.2007, 21:48  
Carsten Theile




Dabei seit: Februar 2006
Herkunft: Dresden
3884 Beiträge
   

Stupid me! I had forgotten that the mailing function in our forums doesn't work anymore.
(Because of the troubles we had with the site earlier this year.)
Danilo, you probably didn't receive the mail I sent you, did you? Christof didn't receive his mail either.
Danilo, you have a PM. Hopefully it works now. If it won't, please tell me .

Ich Dummerchen! Ich hatte vergessen, dass die Mail-Funktion in unseren Foren nicht mehr funktioniert.
(Wegen der Probleme, die wir am Anfang des Jahres mit der Seite hatten.)
Christof, Du hast nun eine PN. Das funktioniert nun hoffentlich. Wenn nicht, sage es mir bitte .

Regards, Gruß
Carsten

18.02.2007, 11:43  
silvani danilo




Dabei seit: November 2006
Herkunft: Milano , Italia
252 Beiträge
   

hi carsten

i've posted a reply on your PM.

ciao

Danilo

18.02.2007, 12:36  
   
   

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